Naša šola je bila od šolskega leta 2018/19 vključene v triletni delni poskus razširjenega programa.
Poskus je bil v šolskem letu 2020/21 podaljšan za dve šolski leti. Tako, da smo se na šoli odločili, da se vključimo v polni poskus Uvajanja tujega jezika v obveznem programu in preizkušanja koncepta razširjenega programa v osnovni šoli.
Poskus zajema:
- uvajanje prvega tujega jezika kot obveznega predmeta v 1. razred,
- uvajanje drugega tujega jezika kot obveznega predmeta v 7. razredu. Kasneje tudi v 8. in 9. razred,
- uvajanje in preizkušanje vsebinskih sklopov v okviru razširjenega programa:
- Zdravje, gibanje ter dobro psihično in fizično počutje otrok,
- Kultura in tradicija,
- Druge vsebine in dejavnosti, povezane z obveznim in razširjenim programom življenja in dela šole
- preizkušanje modelov razširjenega programa,
- priprava in preizkušanje modela programskega financiranja razširjenega programa.
Koncept:
Nov koncept razširjenega programa zajema nekatere dejavnosti, ki smo jih doslej poznali kot:
- neobvezne izbirne predmete (umetnost, računalništvo, šport, tehnika)
- neobvezni izbirni predmet tuji jezik
- interesne dejavnosti
- pevski zbor
- dopolnilni pouk
- dodatni pouk
- individualno in skupinsko pomoč
- podaljšano bivanje
- jutranje varstvo
- kolesarski izpit
- plavalni tečaj
- projekt “Zdrav življenjski slog”
Temeljni namen razširjenega programa (RaP) osnovne šole je omogočiti vsakemu učencu osebni razvoj, usklajen z njegovimi pričakovanji, zmožnostmi, interesi, talenti in potrebami.
Zato je pomembno, da se zgodi:
- povezanost obveznega in razširjenega programa
- zagotovi primerljiv evropski standard tujejezikovne zmožnosti osnovnošolcev
- sistematično razvijanje transverzalne veščine pri učencih
Cilji:
- Zagotoviti spodbudno, inkluzivno, kreativno in varno (socialno in fizično) učno okolje.
- Opolnomočiti učence za fleksibilno in avtonomno, z osebnimi in skupnimi cilji usklajeno izbiro dejavnosti ter za prevzemanje odgovornosti za lastno učenje.
- Razvijati učne strategije, delovne navade, znanje, spretnosti in veščine glede na posebnosti učencev, šole ter ožjega in širšega okolja.
- Razvijati interese učencev, področja nadarjenosti in talente, spodbujati inovativne poti učenja in kreativne učne dosežke.
- Omogočiti učencem samostojno individualno ali sodelovalno (skupinsko) učenje in pripravo na pouk (opravljanje domačih nalog in drugih obveznosti za šolo).
- Zagotoviti dostop do raznovrstnih učnih pripomočkov (računalniki, …).
- Razvijati različne vrste pismenosti, večjezičnost in sporazumevanje v različnih jezikih.
- Učence spodbuditi za izvajanje prve pomoči ter ustrezno odzivanje v stresnih situacijah.
- Zagotoviti smiselno izrabo prostega časa ter razvoj zdravega življenjskega sloga (zdravo prehranjevanje, gibanje itd.).
- Krepiti spoštovanje in vednost o tradiciji, nacionalni in svetovni kulturno umetniški dediščini ter o drugih vsebinah po izboru šole in učencev.
- Učence podpirati za samostojno, samoregulativno (refleksije, metakognitivni procesi) vseživljenjsko učenje in načrtovanje nadaljnje izobraževalne poti ter trajnostni razvoj.
Načela:
- Načelo odprtosti, fleksibilnosti in izbirnosti programa.
- Načelo avtonomije in odgovornosti.
- Načelo povezovanja, sodelovanja in timskega dela.
- Načelo uresničevanja potreb, interesov učencev in enakih možnosti.
- Načelo formativnega spremljanja in samoregulacije.
- Načelo ustvarjalnosti, inovativnosti in podjetnosti.
- Načelo strokovne podpore in pogojev za izvedbo.
Predmeti in izvajalci:
- Gibanje in zdravje za dobro telesno in duševno počutje.
- Prebujam se z gibanjem (JV): Petra Fišer
- ABC športa 1,2,3: Petra Fišer
- gimnastika 1.-5.r: Petra Fišer
- ritmična gimnastika 4.-9.r: Petra Fišer
- zdravo z naravo 3.r: Petra Fišer
- Mali kuharji 4., 5.r: Petra Fišer
- Slovenska kuhinja 6.-9.r: Petra Fišer
- Odbojka 6.-9.r: Renata Rižner
- Joga 4.-9.r.: Renata Rižner
- Nogomet 3.-5.r: Dejan Kramberger
- Sprostim se in najem: Brigita Posl, Milena Golob, Tamara Zavec, Simona Štrucl, Štefka Ornik, Petra Fišer
- Kultura in tradicija
- Ples 9.r: Renata Rižner
- Folklora 3.,4.r.: Janja Tepeh
- Družabne igre: Brigita Posl
- Likovne ustvarjalnice: Milena Golob
- Modra pravljica 1.r: Janja Tepeh
- Ročna dela: Simona Lovrec
- Igre za dobro jutro (JV): Štefka Ornik
- Pravljično ustvarjalne urice: Brigita Posl
- Ustvarjalni prstki: Brigita Posl
- Glasbene urice: Brigita Posl
- Stare igre in pesmi: Štefka Ornik
- Korenški muzikanti: Matej Luketič
- Cici pevski zbor: Matej Luketič
- Otroški pevski zbor: Matej Luketič
- Mladinski pevski zbor: Matej Luketič
- Učenje in osebnostni razvoj
- Učimo se skupaj 1.-5.r: Brigita Posl in Milena Golob
- Gibalnice: Brigita Posl
- Brain gym – učenje z gibanjem: Brigita Posl
- Igrajmo se: Milena Golob
- Uganke, zanke, zavozlanke (JV): Simona Štrucl
- Jaz, ti, mi (socialne igre – JV): Tamara Zavec
- Prebujam se tako in drugače (JV): Simona Štrucl
- Igrarije: Brigita Posl
- Rišemo, režemo, lepimo: Brigita Posl
- Male sive celice: Štefka Ornik
- Puppet show: Štefka Ornik
- Bookworms: Štefka Ornik
- English film club: Štefka Ornik
- Kar seješ, to žanješ: Štefka Ornik
- Mali raziskovalci: Simona Štrucl
- Na pomoč: Simona Štrucl
- Vesela šola: Nataša Naraglav Turk
- ART: Andreja Zelenik
- Računalništvo: Valentina Frajzman
- Luknjice v znanju: Predmetni in razredni učitelji
- Znam za več: Razredni učitelji
- GO CAR GO: Janja Horvat
- Vesela šola: Nataša Naraglav Turk
V okviru projekta RAP se izvaja drugi tuj jezik nemščina (Petra Dovar).